ساخت برس صنعتی | معرفی برس های سیمی و نایلونی

فهرست مطالب

  • ساخت برس صنعتی در کارخانجات از اهمیت ویژه ای برخوردار است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، شاهد تنوعی شگرف در بخش تولید برس های صنعتی هستیم، چرا که برس ها درصنعت کاربردهای متفاوتی دارند.

    اهمیت در تنوع ساخت برس صنعتی

    معیارهای متفاوتی برای طراحی و تولید برس های صنعتی وجود دارد، یکی از آن معیاهای مهم، کاربرد فرچه یا برس در بخش صنعت می باشد. برس های صنعتی به عنوان ابزاری کاربردی و مقرون به صرفه جهت تمیز کردن، پولیش، نقاشی و شستشو در بازار شناخته شده است. یک برس ترکیبی از الیاف و قطعه ی نگهدارنده ی آن می باشد.

    جنس و نحوه ی آرایش الیاف و شکل پایه کاربرد برس را تعیین می کند. به دلیل گوناگونی در کاربرد فرچه های صنعتی، لذا شاهد تنوع در ساخت آن ها می باشیم. برس های صنعتی در سایز، جنس و سایر جنبه ها با یکدیگر متمایز می باشد به طور مثال تفاوت و تمایز موجود در برس های قالیشویی با برس های غبارگیر نحوه ی کاربرد آن را تعریف می کند.

    برس قالیشویی

    الیاف بکار رفته در برس صنعتی

    بخشی از فرچه که به طور مستقیم با سطح مورد نظر در تماس است، الیاف و یا رشته های برس نامیده می شود که با ظرافت و الگوی مخصوص بر روی پایه های نگهدارنده بافته شده است. در گذشته روند بافت الیاف به صورت سنتی با دست و بعدا توسط دستگاه هایی انجام می گرفت که به آرامی و در طی مدت طولانی انجام می شد اما امروزه با پیشرفت چشمگیر در بخش صنعت این امر با دقت بیشتر و در مدت زمان کمتر صورت می پذیرد.

    میزان سختی الیاف و نحوه ی بافت آن رابطه ی مستقیمی با کاربرد آن دارد به طوری که الیاف مورد استفاده در برس های شستشوی میوه دارای ضخامت و همچنین آرایشی متفاوت با برس های صرفا هدایت کننده دارد. از این روی در این مبحث به معرفی رشته ها می پردازیم. به طورکلی رشته های به کار رفته در برس های صنعتی به دو دسته تقسیم میشود:

    • برس با الیاف مصنوعی : شامل رشته های نایلونی، رشته های فلزی (سیمی) و …
    • برس با الیاف طبیعی : موی طبیعی حیوانات ( اسب، سمور،گاو) ، فیبر گیاهی ( الیاف خرما) و …

    از این روی شناخت و کسب آگاهی از نوع و جنس الیاف می تواند کمک شایانی به مصرف کنندگان گرامی کند.

    برس گرد صنعتی

    معرفی برس های سیمی و نایلونی

    برس های صنعتی در مدل های مختلفی همچون نواری، سیلندری، دیسکی، تخت و… در ابعاد و متریال مختلف تولید و عرضه می گردد. آرایش و نحوه ی قرار گیری الیاف ( طبیعی و مصنوعی ) بر روی هرکدام از فرچه ها متفاوت می باشد. لذا در این قسمت سعی داریم تا به معرفی و بررسی برس های سیمی و نایلونی بپردازیم.

    برس های سیمی: برس های سیمی در قالب جنس و متریال متفاوت تهیه و توزیع می گردد. در بازار با انواع متفاوتی از برس های سیمی مواجه ایم. به طور مثال شاهد برس های سیمی با متریال :

    • برس سیمی استیل ضد زنگ
    • برس سیمی استیل کربنی
    • برس سیمی برنجی
    • برس سیمی فسفر برنز
    • برس سیمی نیکل نقره

    هستیم، در ذیل به توضیح مختصری از برس های سیمی می پردازیم.

    برس سیمی استیل ضد زنگ

    استیل ضد زنگ مقاوت بسیاری در خصوص خوردگی و زنگ زدگی دارد. این رشته ها عموما برای صیقل دادن ونیزجهت پاک کنندگی مورد استفاده قرار می گیرد.

    برس سیمی استیل کربنی این رشته ها با کربن بالا و پایین موجود است. رشته های استیل کربنی در جایی بکار می رود که برس های سیمی استیل ضد زنگ کاربرد نداشته باشد و یا بخواهیم هزینه های موجود را کاهش بدهیم. برس سیمی استیل کربنی می تواند با ضخامت های متفاوتی تهیه گردد.
    برس سیمی برنجی ” برس کاران ” غالبا از سیم های برنجی با آلیاژ 260 عیار استفاده می نماید. این رشته ها با 70 درصد مس و 30 درصد روی تولید و عرضه می شود. تیم “برس کاران” برس های برنجی با کیفیت و مقاوم در برابر آسیب دیدگی، تولید و روانه بازار می کند.
    برس سیمی فسفر برنز رشته های فسفر برنز در مجموعه ی ” برس کاران ” با آلیاژ 570 عیار تولید می گردد. این سیم ها با 95 درصد مس تولید می شود، همچنین قلع 5 عیار در این آلیاژ استحکام رشته ها را به مقدار قابل ملاحظه ای بالا می برد و طول عمر برس را افزایش می دهد.
    برس سیمی نیکل نقره نیکل نقره ی موجود با آلیاژ 745 عیارو با 10 درصد نیکل، 65 درصد مس و 25 درصد روی است.
    برس سیمی مس بریلیم با افزودن بریلیم به مس عملکرد و کارایی مس افزایش پیدا می کند و آن را در برابر اصطکاک و سایش مقاوم می نماید. از این روی این برس ها با متریال 98 درصد مس و 2 درصد بریلیم و با عیار 172 قابل عرضه است.

    برس سازی

    ساخت برس صنعتی نایلونی

    نایلون از پر مصرف ترین و کاربردی ترین رشته های موجود در برس های صنعتی است. زیرا علاوه بر اینکه مقاومت و استحکام مورد نیاز را دارد، مقرون به صرفه نیز می باشد. قابل ذکر است که الیاف نایلونی به دلیل عدم زنگ زدگی و دوام مناسب کاربرد فراوانی دارد. همچنین این الیاف به راحتی خم نمی شود و شکل خود را از دست نمی دهد.
    بدین ترتیب، ساخت برس صنعتی با رشته های نایلونی به دلیل داشتن استحکام مورد قبول و نیز به دلیل مقرون به صرفه بودن، در بازار طرفداران بسیاری دارد.

    تعیین قیمت برس صنعتی

    همان طور که در این مقاله عنوان شد، فرچه های صنعتی با استفاده از متریال های مختلف و در طرح و ابعاد گوناگونی تولید می شوند، به همین علت قیمت نهایی محصولات تولیدی متفاوت با یکدیگر می باشد.
    جهت تعیین قیمت محصول می بایست موارد ذیل تعیین گردد:

    • سایز برس
    • مدل و نوع برس
    • جنس مغزی فرچه
    • جنس فیلامنت
    • ضخامت فیلامنت
    • روش تولید
    • تعداد سفارش

    جنس مغزی فرچه با توجه به نوع کاربرد می تواند از تفلون، پلی آمید، ای بی اس، چوب، آلومینیوم، استیل و … می باشد.

    جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارش ساخت برس صنعتی بدون محدودیت در تعداد می توانید با مشاوران ” برس کاران ” ارتباط برقرار نمایید.


              09128627161

              02143855886

             Boreskaran@gmail.com

            t.me/Boreskaran

            instagream.com/Boreskaran

    امتیاز شما به این مطلب:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۵ رای